Conform unui sondaj publicat luni de PwC, aproape trei sferturi dintre români (74%) consideră inflația ca fiind principalul motiv pentru creșterea cheltuielilor în următoarea jumătate de an.
Studiul PwC Voice of Consumer 2024 relevă că șapte din zece consumatori estimează că vor cheltui mai mult pe alimente, îmbrăcăminte, produse de bricolaj (DIY) și călătorii în următoarele șase luni.
În acest context, un raport calitate-preț mai bun și ofertele promoționale sunt cele mai apreciate caracteristici de către consumatorii români și cei globali în alegerea produselor. Astfel, 46%, respectiv 39% dintre respondenți afirmă că reducerile și ofertele promoționale sunt principalele motive pentru schimbarea brandului cumpărat.
Cu toate acestea, în ciuda presiunii prețurilor, cinci din zece consumatori intenționează să achiziționeze mai multe produse sustenabile.
Conform sondajului, decizia de cumpărare este influențată în mare măsură de reclamele de pe rețelele sociale, în opinia a peste 70% dintre participanți, similar cu tendințele globale.
Facebook rămâne cea mai populară aplicație de social media în România, în timp ce utilizatorii mai tineri preferă Instagram și TikTok.
În ceea ce privește canalele de vânzare, magazinul fizic rămâne popular, dar și cele online câștigă teren. Lunar, 36% dintre consumatorii români cumpără din magazinele fizice, iar procente similare, de 29% și 31%, fac cumpărături online pe PC sau smartphone.
Plata contactless este preferată de 44% dintre consumatorii români, un procent mai mare decât cel din Europa Centrală și de Est și la nivel global. În plus, 28% aleg tehnologia de „self checkout”, comparativ cu 34% în ECE și 38% la nivel global. Aproximativ un sfert dintre consumatorii români și cei globali ar prefera o experiență de magazin complet automatizată.
Sondajul Voice of Consumer 2024 realizat de PwC a inclus 20.662 de consumatori din 31 de țări și teritorii, inclusiv România.
PwC este o rețea de firme prezentă în 151 de țări, oferind servicii de audit, consultanță fiscală și consultanță pentru afaceri.
Sursa: incomemagazine.ro