O primărie din România poate fi model pentru administrațiile locale. A reușit, prin digitalizare, să elimine dosarele și cozile la ghișee.
Cu o investiție de 400.000 de euro, Primăria Timișoara a reușit să pună în funcțiune o platformă online care simplifică și eficientizează accesul la serviciile gestionate de administrația locală.
Aceasta reprezintă o premieră pentru administrațiile publice din România.
„Digitalizarea nu este doar un proces tehnologic. Este un pionierat în administrația publică din România. Când un tânăr reușește pe telefonul lui să facă orice, să aleagă un film, să-și facă un cont la bancă, orice, în câteva minute, dar la primărie trebuie să vină fizic, iar rezolvarea problemei durează și 30 de zile, erodează de fapt încrederea în instituțiile statului. De aceea am început acum trei ani să regândim tot sistemul”, a declarat primarul municipiului Timișoara, Dominic Fritz.
Sute de formulare și solicitări pot fi completate și expediate online, oferind o experiență mai simplă și mai eficientă cetățenilor, care vor fi la un click distanță de expedierea și rezolvarea propriilor solicitări.
Pentru cetățeni există un site de servicii, alături de alte platforme, din care aceștia își pot alege tipul de interacțiune dorit cu primăria.
Dacă doresc un certificat de urbanism sau o indemnizație pentru copil, aceștia își completează toate datele și atașează documentele necesare printr-un portal unic și sigur, care garantează identitatea lor. Răspunsul vine tot electronic, după ce cererea este procesată digital de la un birou la altul, de la un funcționar la altul, până la primarul care semnează pentru a emite acest document.