Un grup de tineri antreprenori români, fondatorii unei companii de tehnologie, au dezvoltat cinci roboți bazati pe Inteligență Artificială (AI), care sunt capabili să desfășoare activități neîntrerupte în roluri precum manager de brand, agent de vânzări, inginer de date și influencer.
Acești roboți ar putea fi „angajați” în până la 2.500 de magazine online până la finalul acestui an.
Potrivit unui comunicat de presă al Naratix, transmis joi AGERPRES, noii angajaţi-roboţi nu obosesc, nu halucinează, nu mint şi pot lucra în acelaşi timp în mii de firme.
Cei cinci roboţi au fost dezvoltaţi de o echipă de tineri români, cu vârste între 29 ani şi 36 ani, care plănuiesc să-i „angajeze” în 2.500 de magazine online, până la finalul lui 2024.
Vezi cum arată roboții:
Bazaţi pe inteligenţă artificială, roboţii Nara, Dynamo, Gina, Grant şi Julie au roluri de manager de brand, agent de vânzări, inginer de date şi influencer şi vin în ajutorul brandurilor locale cu tehnologia folosită de giganţi, precum Amazon, Temu sau AliExpress.
Investiţia în dezvoltarea noilor roboţi s-a ridicat la valoarea de 350.000 de euro.
Robotul Nara, în calitate de Manager de Brand, generează conținut unic pentru descrierile produselor din magazinele online, paginile de categorii și paginile de brand. Nara a fost instruit pe un set masiv de date specific industriei de e-commerce și poate funcționa în orice departament digital sau de e-commerce din întreaga lume. De asemenea, Nara poate integra vocea și identitatea brandului în fiecare descriere, respectând strategiile SEO și datele de catalog ale brandului.
Cel de-al doilea robot, cunoscut sub numele de Dynamo, îndeplinește rolul de Inginer de Date, lucrând pentru a îmbogăți datele și relevanța acestora pentru fiecare produs dintr-un magazin online. Utilizând codurile EAN sau PDF-urile produselor, Dynamo caută informații relevante despre produs pe internet, în orice limbă.
Echipa de roboți este completată de Gina, un Manager de Implicare, care oferă consultanță clienților, îi califică și îi ajută să ia decizii, fiind, de asemenea, capabil să faciliteze comunicarea cu departamentele interne. Practic, Gina înlocuiește chatboturile sau sistemele IVR.
Un alt membru al echipei este Grant, un Agent de Vânzări care oferă consultanță în selectarea produselor ideale. De exemplu, dacă un utilizator se află pe o pagină de cercei într-un magazin online, Grant îl încurajează să completeze setul și să achiziționeze și un lănțișor sau un inel din același stil.
Ultimul dar nu cel din urmă, robotul Julie îndeplinește rolul de Influencer Digital pentru branduri, construindu-și propria audiență, postând pe rețelele de socializare de pe conturile sale și creând conținut relevant. În acest mod, Julie asistă brandurile care doresc să facă livestreaming sau să ofere conținut online (precum unboxing, hauls, try-ons etc.).
Sursa: economica.net