Mașina considerată „cea mai proastă din istorie” se reinventează pentru a concura cu Dacia Sandero

Data:

spot_img
- Publicitate -

După aproape patru decenii de absență, un nume emblematic – și controversat – al industriei auto est-europene se pregătește de o revenire spectaculoasă.

Yugo, automobilul produs în fosta Iugoslavie și etichetat în anii ’80 de presa internațională drept „cea mai proastă mașină construită vreodată”, va renaște într-o formă complet nouă. Lansarea oficială a noului model este programată pentru 2027.

Inițial fabricat de compania Zastava, Yugo a fost un hatchback low-cost care s-a vândut la un preț de sub 4.000 de dolari, semnificativ mai mic decât al concurenților din acea vreme. Popularitatea sa a fost umbrită, însă, de probleme majore de fiabilitate, finisaje de slabă calitate și performanțe modeste.

Acum, Serbia vrea să rescrie complet povestea acestui model. Proiectul este coordonat de profesorul universitar Aleksandar Bjelić, un nume cunoscut în domeniul auto și cu strânse legături în industria germană. La evenimentul Car Design Event 2025 din München, acesta a prezentat un concept 1:5 care anunță o transformare radicală pentru Yugo, departe de imaginea trecutului.

Noul Yugo va fi un model compact, cu un design modern și agresiv: faruri LED înguste, jante de aliaj de dimensiuni mari și o caroserie bine proporționată. Prețul estimat va fi sub 15.000 de euro, iar mașina va intra direct în competiție cu Dacia Sandero, vizând segmentul entry-level european.

Potrivit lui Bjelić, prima versiune va fi un coupe cu două uși, motorizat pe benzină, disponibil atât cu transmisie manuală, cât și automată.

Sunt luate în calcul și variante electrificate, iar vehiculul va respecta toate standardele actuale de siguranță. Noul Yugo va fi construit pe o platformă tehnică comună, furnizată de un partener industrial internațional, al cărui nume nu a fost încă dezvăluit.

Primul prototip funcțional urmează să fie prezentat în 2027, în cadrul Belgrade Expo. Cu acest proiect ambițios, Serbia nu doar că își propune să aducă Yugo înapoi pe șosele, ci și să transforme un simbol al eșecului într-o poveste de succes în industria auto din Europa de Est.

- Publicitate -

📢 URMĂREȘTE-NE PE GOOGLE NEWS

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.
Captcha verification failed!
Scorul utilizatorului captcha a eșuat. Vă rugăm să ne contactați!

Distribuie articolul:

Reclamă

Cele mai citite

spot_img

Alte Articole de interes
Știri