Giganții americani Microsoft și Adobe au introdus în faza de teste doi noi asistenți digitali bazati pe inteligența artificială care au potențialul de a înlocui oamenii în efectuarea altor două activități „de rutină“ la birou.
Aceste două sarcini „de rutină“ includ compararea datelor financiare din mai multe sisteme diferite și extragerea de informații cheie din documente PDF de dimensiuni mari, potrivit portalului CNBC, citat de Ziarul Financiar.
Asistentul Microsoft, denumit „Copilot“ pentru domeniul financiar, va fi capabil să verifice dacă datele stocate în sistemele SAP sunt consistente cu cele din sistemele Microsoft Dynamics și să reconcilieze aceste date în Microsoft Excel. Alte funcționalități suplimentare vor fi adăugate pe Copilot pentru finanțe în cursul acestui an, conform Microsoft.
Mai mulți angajați dintr-o echipă de planificare și analiză financiară își dedică câte una sau două ore pe săptămână reconcilierii datelor, însă cu noul Copilot acest proces durează în jur de 10 sau 20 de minute pe săptămână.
Scopul este de a ajuta acești angajați să își petreacă mai puțin timp cu sarcinile monotone și să aibă mai mult timp pentru activități mai captivante care să aducă un aport mai semnificativ la companie, potrivit Microsoft.
Pe de altă parte, Adobe, gigantul american, a lansat un asistent integrat în aplicațiile sale Reader și Acrobat, capabil să producă rezumate și să răspundă la întrebări despre PDF-uri și alte documente. Adobe are în plan să ofere acest asistent ca parte a unui abonament imediat ce va fi disponibil în afara fazei de testare.
Asistentul AI va facilita utilizatorilor să sintetizeze informațiile din documentele PDF extinse, generând prezentări concise ale conținutului, conform declarațiilor companiei. De asemenea, asistentul poate răspunde la întrebări despre conținutul unui document printr-o interfață conversațională.