Producătorii auto chinezi își accelerează exporturile de vehicule hibride către Europa, profitând de lipsa taxelor vamale suplimentare aplicate acestui tip de vehicul. Această mișcare vine pe fondul expansiunii companiilor chineze, cum ar fi BYD, care își diversifică modelele pentru a răspunde cerințelor pieței europene, expunând astfel limitele taxelor impuse de Uniunea Europeană pentru vehiculele electrice (EV) din China, potrivit unui raport Reuters.
În timp ce taxele vamale destinate protejării industriei auto europene vizează importurile de vehicule electrice, acestea nu se aplică modelelor hibride. Astfel, producătorii chinezi de vehicule electrice, cum ar fi BYD, au continuat să-și extindă prezența în Europa. Analiștii prevăd că exporturile de vehicule hibride din China către Europa vor crește cu 20% anul acesta și ar putea accelera și mai mult în 2025.
Producătorii de echipamente originale (OEM) din China, cum ar fi BYD, se concentrează pe modelele hibride plug-in (PHEV) pentru a evita taxele aplicate vehiculelor electrice pe baterii (BEV), a explicat Murtuza Ali, analist la Counterpoint Research. Acesta estimează o creștere semnificativă a exporturilor de vehicule hibride către Europa, având în vedere cererea în creștere pentru modele mai accesibile.
În perioada iulie-octombrie, exporturile de vehicule hibride din China către Europa au crescut de trei ori, ajungând la 65.800 de unități, în comparație cu aceeași perioadă din 2023. Aceste vehicule hibride, care combină benzina și electricitatea, sunt tot mai populare în rândul consumatorilor europeni, fiind considerate o alternativă accesibilă între vehiculele tradiționale pe combustie și cele complet electrice.
De asemenea, marile companii auto chineze precum BYD, Geely și SAIC încep să își construiască fabrici în Europa pentru a reduce costurile de producție, iar BYD intenționează să aducă mai multe modele hibride plug-in pe piața europeană, competiționând cu gigantii auto Volkswagen și Toyota. Modelul hibrid plug-in al BYD, Seal U DM-i, are un preț de pornire de 35.900 euro, mai ieftin cu 700 euro decât cel mai popular model PHEV al VW – Tiguan.
Producătorii auto chinezi se pregătesc să devină lideri pe piața europeană de vehicule hibride plug-in, dominată de marile companii europene și nipone, oferind mașini mai accesibile, care răspund cerințelor economice ale consumatorilor, într-un context de inflație ridicată. Exporturile din China sunt susținute de cererea globală pentru modele hibride și de capacitățile de producție mai mari, comparativ cu cele din Europa și Statele Unite.
În acest context, Europa reprezintă o piață-cheie pentru producătorii chinezi, având în vedere taxele vamale de 100% aplicate vehiculelor electrice chinezești în Statele Unite și Canada. Astfel, Uniunea Europeană devine un loc atractiv pentru exporturile de vehicule hibride din China.
Chiar dacă Comisia Europeană nu a oferit un răspuns oficial în privința majorării importurilor de vehicule hibride din China, tendințele actuale arată că producătorii chinezi vor continua să își consolideze prezența pe piața europeană, în special în segmentul vehiculelor hibride plug-in.