TikTok sub investigație pentru influența asupra alegerilor din România

Data:

- Publicitate -

Audieri în Parlamentul European: responsabilitatea TikTok în manipularea utilizatorilor

Marți, în cadrul unei ședințe a Comisiei pentru Piața Internă și Protecția Consumatorului din Parlamentul European, TikTok a fost audiat în legătură cu măsurile luate pentru a combate dezinformarea și manipularea utilizatorilor, în special în contextul alegerilor prezidențiale din România. Șeful platformei nu a participat la audieri, fiind reprezentat de două subalterne.

România a solicitat Comisiei Europene să ancheteze influența TikTok asupra alegerilor prezidențiale, în special în primul tur, unde candidatul Călin Georgescu s-a clasat pe primul loc.

Măsurile raportate de TikTok

Reprezentantele platformei au subliniat că, în perioada septembrie-decembrie 2024, TikTok a implementat mai multe acțiuni pentru a preveni dezinformarea și comportamentele coordonate neautentice:

  • Eliminarea a peste 66.000 de conturi false în România.
  • Ștergerea a circa 7 milioane de „like-uri” false și a aproximativ 10 milioane de urmăritori falși.
  • Blocarea a 1.000 de conturi care imitau profiluri ale candidaților.
  • Monitorizarea conținutului în limba română cu ajutorul a 95 de moderatori dintr-un total de peste 6.000 de moderatori din UE.

„Am lucrat continuu pentru a combate dezinformarea și a asigura un comportament autentic,” a declarat Brie Pegum, directoarea globală pentru Produs, Autenticitate și Transparență a TikTok.

Reprezentanții companiei au explicat că algoritmul platformei funcționează pe baza „semnalelor activității utilizatorilor,” afișând conținuturi relevante în funcție de preferințele fiecăruia.

Întrebări rămase fără răspuns

Europarlamentarii au ridicat întrebări legate de transparența algoritmului TikTok și de eficiența măsurilor adoptate pentru a preveni manipularea informației. De asemenea, au fost exprimate preocupări privind influența TikTok asupra rezultatelor alegerilor prezidențiale din România și dacă platforma a respectat Legea privind Serviciile Digitale a UE, care a intrat în vigoare pe 17 februarie 2024.

„Am aplicat normele interne pentru procesele electorale și am avut întâlniri cu autoritățile române, inclusiv cu partide politice și autoritatea electorală,” a declarat Caroline Greer, directoarea pentru Politici Publice și Relații Guvernamentale a TikTok.

Cu toate acestea, răspunsurile oferite nu i-au convins pe eurodeputați. Comisia Parlamentului European intenționează să trimită întrebări suplimentare în scris pentru clarificări.

Contextul legal și obligațiile TikTok

Legea privind Serviciile Digitale a UE impune platformelor sociale să ia măsuri stricte pentru prevenirea conținutului ilegal și a dezinformării, mai ales în perioadele electorale. TikTok a negat orice favorizare a unui anumit candidat, subliniind că „toți candidații au fost tratați în mod egal.”

Foto: Dan Kitwood | Credit: Getty Images

- Publicitate -

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.
Captcha verification failed!
Scorul utilizatorului captcha a eșuat. Vă rugăm să ne contactați!

Distribuie articolul:

Abonare la newsletter

Cele mai citite

spot_img

Alte Articole de interes
Știri

Studiu: Gripa Aviară, Fatală în Majoritatea Cazurilor pentru Femeile Însărcinate

Un studiu realizat de cercetători australieni de la Murdoch...

Accident pe Centura Municipiului Arad: Nouă Persoane Rănite într-un Microbuz

Nouă persoane au fost rănite vineri seară în urma...

Negocieri Tensionate la Palatul Victoria pentru Formarea Guvernului

Președintele PSD și premierul în funcție, Marcel Ciolacu, se...