Grupul Schwarz, proprietarul Lidl și Kaufland, intenționează să preia rețeaua La Cocoș

ULTIMA ORĂ

spot_img
spot_img
spot_img

Tranzacția urmează să fie analizată de Consiliul Concurenței. Modelul Hypercash al rețelei românești a atras atenția gigantului german

Grupul german Schwarz, care controlează rețelele Lidl și Kaufland, a anunțat intenția de a prelua majoritatea acțiunilor La Cocoș, unul dintre ultimele lanțuri de retail românești independente. Tranzacția este condiționată de aprobarea Consiliului Concurenței din România și a altor autorități relevante.

Rețeaua La Cocoș a fost fondată de familia Nica din Ploiești și operează în prezent patru hipermarketuri, fiind remarcată pentru modelul său de tip Hypercash – magazine cu suprafețe mari de vânzare, sortiment limitat, prețuri diferențiate pe volum și prezentare simplă a produselor.

Un model românesc care a convins giganții retailului

Compania La Cocoș a dezvoltat un model de afaceri impresionant și are un potențial de creștere semnificativ. Dorim să învățăm unii de la alții și să ducem mai departe povestea de succes a companiei”, a transmis Christian Groh, președintele consiliului de administrație al Schwarz Corporate Solutions.

Actuala echipă de conducere a rețelei La Cocoș, în frunte cu fondatorul Iulian Nica, va rămâne la cârma companiei. Nica a precizat că intenționează să continue dezvoltarea brandului și să păstreze identitatea companiei: „Avem șansa de a beneficia de expertiza unui grup comercial de succes la nivel internațional”.

Cifrele care au atras interesul Grupului Schwarz

În 2024, La Cocoș a raportat vânzări de 236,5 milioane de euro, cu 20% mai mult decât în 2023, devenind astfel cea mai mare rețea românească de retail alimentar după cifra de afaceri. Estimările pentru 2025 vizează depășirea pragului de 300 de milioane de euro.

După deschiderea magazinului din Brașov (ianuarie 2025), compania are în plan încă trei deschideri importante:

  • Craiova – începutul lunii august 2025 (fosta locație PIC);
  • Pitești – sfârșitul lunii august 2025, în centrul comercial Supernova (fosta locație Carrefour);
  • Arad – finalul lunii septembrie 2025, în fosta locație Remarkt (ex-Real).

Până în 2030, obiectivul fondatorilor este de a ajunge la 15 magazine și rulaje de 1 miliard de euro.

Infuzie de capital și extindere accelerată

În septembrie 2024, BERD (Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare), alături de fondurile CEECAT Capital și Morphosis Capital, a investit până la 15 milioane de euro în achiziționarea pachetului majoritar de acțiuni La Cocoș. Iulian Nica a rămas acționar minoritar și director general.

Noul plan de extindere a fost însoțit și de numirea unor noi administratori din partea investitorilor: Sebastian Tcaciuc (CEECAT), Adrian Netea (Morphosis) și Miljan Zdrale (BERD).

Grupul Schwarz domină piața de retail din România

Lidl este în prezent liderul pieței de retail alimentar din România, cu afaceri de aproape 24 de miliarde de lei în 2024. Rețeaua a ajuns la 365 de magazine și a planificat încă 25 de deschideri în 2025.

Kaufland, parte din același grup, a încheiat anul 2024 cu afaceri de aproape 19,6 miliarde de lei, consolidându-și poziția a doua în topul celor mai mari retaileri din România.

Preluarea La Cocoș de către Grupul Schwarz ar putea întări și mai mult dominația germanilor pe piața românească, dar ar putea reprezenta și o șansă reală pentru extinderea unui model de retail românesc eficient, adaptat nevoilor locale.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.
Captcha verification failed!
Scorul utilizatorului captcha a eșuat. Vă rugăm să ne contactați!

Cele mai citite

Alte Articole