Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a dat asigurări că prețurile contractelor pentru lucrările de infrastructură vor fi actualizate periodic, în contextul deprecierii leului și al volatilității economice. Totodată, el a dezmințit ferm informațiile despre o presupusă retragere a companiei UMB de pe șantierele A8 și A3.
Prețuri actualizate pentru a evita blocajele
Sorin Grindeanu a declarat, luni, că legislația în vigoare permite actualizarea periodică a prețurilor pe șantierele de infrastructură, măsură necesară pentru a menține ritmul lucrărilor, în special în contextul inflației și al efectelor economice ale conflictului din Ucraina.
„Am promovat în mai-iunie 2022 o ordonanță pentru actualizarea prețurilor. Am fost primii din UE care am făcut acest lucru. Mecanismul este încă în vigoare și se aplică periodic – unele costuri au crescut, altele au scăzut.”
Grindeanu a subliniat că România a acționat proactiv în comparație cu alte state europene și că acest mecanism protejează proiectele majore de infrastructură de efectele pieței valutare sau ale crizelor globale.
Grindeanu: „UMB nu se retrage de pe șantiere. Sunt 7.000 de oameni care lucrează”
În cadrul ceremoniei de semnare a contractului pentru lotul 2 al Centurii Metropolitane Cluj, ministrul Transporturilor a dezmințit informațiile privind restructurări sau blocaje pe șantierele UMB:
„Este un caz clasic de fake news. Am vorbit și aseară, și azi dimineață cu domnul Umbrărescu. Nu există niciun plan de restructurare, nici de retragere. Peste 7.000 de muncitori lucrează în prezent pe șantierele gestionate de UMB.”
Grindeanu a explicat că UMB respectă un program cunoscut în industrie – trei săptămâni de lucru continuu, urmate de o săptămână de pauză. Acest program a fost interpretat eronat drept semn de criză sau retragere.
„Aceasta este pauza lor normală. Știu că va urma o săptămână liberă, dar nu e vorba de recalibrare sau restructurare. Dacă tot vor să publice informații, să sune măcar la UMB”, a adăugat ministrul.
CNAIR confirmă: „Nicio retragere, doar pauza normală de lucru”
Și Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a infirmat zvonurile despre probleme pe șantierele autostrăzilor A8 și A3. Reprezentanții instituției au transmis că muncitorii vor intra într-o săptămână de pauză programată, imediat după alegeri.
„Este pauza lor clasică. Muncesc trei săptămâni legate, inclusiv în weekend, apoi au o săptămână liberă. Nu există nicio confirmare privind vreo restructurare sau blocaj.”
Prin aceste declarații, autoritățile încearcă să contracareze dezinformarea și să mențină încrederea în ritmul susținut al lucrărilor de infrastructură rutieră din România.