Cea mai lungă autostradă din România – Autostrada Unirii (A8) – intră într-o nouă etapă decisivă. Autoritățile au anunțat lansarea procedurilor de licitație pentru ultimele trei tronsoane, care vor lega Lețcani de punctul de trecere a frontierei de la Ungheni, printr-un pod de autostradă peste Prut, simbolic numit „Podul de Flori”.
Secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Irinel Ionel Scrioșteanu, a confirmat că documentațiile pentru contractele de proiectare și execuție aferente celor trei loturi au fost transmise spre validare către Agenția Națională pentru Achiziții Publice (ANAP).

Detalii despre cele trei tronsoane:
- Tronsonul 3 (Lețcani – Iași): 17,7 km, include 18 poduri și pasaje, 6 tuneluri și 2 noduri rutiere. Durata estimată a lucrărilor: 46 luni.
- Tronsonul 4 (Iași – Golăiești): 12,7 km, cu 12 pasaje, 2 tuneluri și un nod. Durata de execuție: 46 luni.
- Tronsonul 5 (Golăiești – Ungheni): 2,77 km, terminat cu un pod de autostradă peste Prut, denumit „Podul de Flori”. Lucrările la pod vor începe pe 26 aprilie 2025, când va avea loc și Festivalul de Flori, un eveniment simbolic dedicat românilor de pe ambele maluri ale Prutului.
Valoarea totală estimată pentru această secțiune a Autostrăzii Unirii este de peste 9 miliarde lei (fără TVA), finanțarea fiind asigurată din fonduri europene nerambursabile.
O autostradă a unirii simbolice și economice
Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a subliniat importanța strategică a proiectului A8, care va lega Transilvania de Moldova și, în premieră, de Republica Moldova prin infrastructură modernă de mare viteză. Podul peste Prut va uni localitățile Golăiești (România) și Zagarcea (Republica Moldova), consolidând legăturile economice și culturale dintre cele două țări.
„Este un pas istoric pentru infrastructura României și pentru întărirea relației cu Republica Moldova. Autostrada Unirii este prioritară pentru Guvernul României”, a declarat Grindeanu.