Potrivit senatorului Robert Cazanciuc, fost ministru al Justiției, un proiect de reabilitare, finanțat din fonduri europene, ar putea facilita circulația românilor cu trenul direct din București în Grecia în viitorul apropiat.
„Nu întâmplător prima cale ferată din România este București- Giurgiu. Proiectul a fost început de Cuza, dar inaugurat de Carol I în 1869. Din păcate, este întreruptă din cauza unui pod care s-a dărâmat cu mai mult de 15 ani în urmă la Grădiștea. Pe fonduri europene, podul este în reabilitare și luna viitoare va fi gata. Din luna mai, se va putea circula din nou pe calea ferată între București și Giurgiu, făcând doar o oră nu ca astăzi 3 ore”, a spus Robert Cazanciuc.
Astăzi, se poate ajunge cu trenul la Giurgiu, din București, pe calea ferată, printr-un ocol la Videle, drumul durând peste trei ore. În mod normal, distanța directă dintre București și Giurgiu este de aproximativ 65 de kilometri.
„În decembrie, Guvernul a aprobat, tot din fonduri europene, demararea unui proiect de 500 de milioane de euro de rectificare a căii ferate București- Giurgiu, tot în ideea de a merge către sud mai departe Bulgaria, Grecia. Studiul a fost finanțat de Comisia Europeană. Face parte dintr-un culoar european Dunăre-Rin cu mai multe axe de transport, pe Dunăre, calea ferată, șosele”, a explicat Robert Cazanciuc, precizând că în Europa, sunt două coridoare de transport, potrivit dcnews.ro.