Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) a amendat Aeroportul Internaţional Henri Coandă cu 10.000 de lei din cauza temperaturilor ambientale ridicate în terminalele Plecări şi Sosiri, cauzate de defecţiuni la sistemul de ventilaţie, conform unui comunicat al ANPC.
„În urma apariţiei în spaţiul public a unor informaţii privind defecţiuni la sistemul de ventilaţie din Aeroportul Internaţional Henri Coandă şi temperaturile caniculare din aceste zile, ANPC a desfăşurat un control operativ la acest obiectiv gestionat de Compania Naţională de Aeroporturi Bucureşti. Verificările au confirmat existenţa unei temperaturi ambientale peste limita normală, între 24-31 grade Celsius în zonele terminalelor Plecări şi Sosiri, precum şi în saloanele din zona internaţională Schengen şi non-Schengen. Ca urmare, comisarii ANPC au aplicat o amendă contravenţională de 10.000 lei și au dispus remedierea deficienţei în termen de 48 de ore,” se menţionează în comunicat.
Miercuri, Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti (CNAB) a anunţat, într-un comunicat, că sistemul de climatizare al Aeroportului Internaţional Henri Coandă a suferit o avarie majoră din cauza temperaturilor caniculare, afectând în special zona de îmbarcare. CN Aeroporturi Bucureşti a luat măsuri pentru remedierea avariei și suplimentarea echipamentelor de climatizare, care vor fi instalate provizoriu în cel mai scurt timp.
În legătură cu întârzierile sau anulările de zboruri, companiile aeriene au informat ANPC că aceste probleme sunt cauzate de o situaţie la nivelul spaţiului aerian european, grav afectat de probleme de gestionare a sloturilor aeroportuare din cauza fenomenelor meteorologice multiple şi simultane care au avut loc în Europa. Într-o singură zi, spaţiul aerian european a înregistrat aproximativ 450.000 de minute de întârziere, dintre care 360.000 din cauza condiţiilor meteorologice, ceea ce a dus la anulări şi reprogramări de zboruri.
ANPC recomandă pasagerilor să se informeze permanent despre condiţiile meteorologice din ţara de destinaţie şi cea de plecare și să mențină legătura cu companiile aeriene. Dacă drepturile consumatorilor sunt încălcate, ANPC sugerează încercarea unei soluţionări amiabile cu operatorul economic, iar în caz de eşec, contactarea ANPC pentru operatorii de transport aerian cu sediul în România sau a Centrului European al Consumatorilor din România pentru operatorii de transport aerian cu sediul social în Uniunea Europeană.
Sursa: incomemagazine.ro