Comisia Europeană a cerut marilor rețele sociale, precum TikTok și Facebook, să eticheteze în mod clar publicitatea politică și să reducă „viralitatea conținutului” care amenință integritatea alegerilor europarlamentare din iunie, cum ar fi postările deepfake generate cu inteligența artificială, scrie Deutsche Welle.
Conform Comisiei, cele mai mari platforme de social media ar trebui să identifice și să minimizeze riscurile specifice asociate inteligenței artificiale, inclusiv prin etichetarea clară a conținutului generat de AI, cum ar fi deepfake-urile.
De asemenea, se recomandă ca aceste platforme să promoveze informații oficiale despre alegeri și să limiteze monetizarea și răspândirea conținutului care ar putea afecta integritatea proceselor electorale, în vederea reducerii riscurilor.
UE susține că publicitatea politică ar trebui să fie identificată clar ca atare, anticipând intrarea în vigoare a unei legislații mai stricte, prevăzută pentru 2025.
Comisia a solicitat platformelor să dezvolte mecanisme pentru a minimiza impactul incidentelor care ar putea influența rezultatele electorale sau participarea la vot. UE va efectua teste cu platformele relevante la sfârșitul lunii aprilie, în contextul alegerilor europene care urmează să aibă loc în perioada 6-9 iunie.
Sursa: digi24