Cât a costat campania pentru turul 2 al prezidențialelor: Sumele cheltuite de Nicușor Dan și George Simion

ULTIMA ORĂ

spot_img
spot_img
spot_img

Expert Forum: Campania din turul doi a costat peste 13 milioane de euro

Campania electorală pentru turul al doilea al alegerilor prezidențiale din 2025 s-a încheiat cu sume considerabile investite de ambii candidați. Potrivit unui raport publicat de Expert Forum, Nicușor Dan și George Simion au declarat venituri cumulate de 65,3 milioane de lei, echivalentul a aproximativ 13 milioane de euro.

Expert Forum

Veniturile celor doi candidați

Nicușor Dan, candidatul independent și câștigător al scrutinului, a declarat venituri totale de 40,4 milioane de lei. Dintre acestea:

  • 37,2 milioane de lei provin din împrumuturi;
  • 3,2 milioane de lei sunt donații.

Pe de altă parte, George Simion, candidatul AUR, a declarat venituri de 27,8 milioane de lei, din care:

  • 24,8 milioane de lei provin din contribuții proprii și transferuri interne ale partidului;
  • Doar 54.000 de lei sunt donații de la susținători;
  • Alte 3 milioane de lei au fost obținute prin împrumuturi de la persoane fizice sau juridice.

Cum s-au cheltuit banii

Nicușor Dan a raportat cheltuieli totale de 40,4 milioane de lei, repartizate astfel:

  • 12 milioane de lei (30%) – servicii online și publicitate digitală;
  • 15,2 milioane de lei (37%) – promovare prin radio, TV și presă scrisă;
  • 3,3 milioane de lei (8%) – sondaje și cercetări sociologice;
  • 2,5 milioane de lei (6%) – materiale tipărite;
  • 7,2 milioane de lei (18%) – alte cheltuieli (consultanță, logistică, transport, închirieri, servicii mandatar financiar).

George Simion a cheltuit 27,9 milioane de lei, distribuiți astfel:

  • 15,8 milioane de lei (56%) – publicitate în mass-media clasică;
  • 9,2 milioane de lei (33%) – promovare digitală;
  • 1 milion de lei (3%) – tipărituri;
  • 297.000 de lei – cercetări sociologice;
  • 1,5 milioane de lei – alte cheltuieli, inclusiv 500.000 de lei pentru mandatarul financiar.
Expert Forum

Un tur electoral costisitor

Diferențele de strategie se reflectă și în proporțiile cheltuielilor. În timp ce Nicușor Dan a mizat pe echilibru între promovarea digitală și cea clasică, George Simion a investit majoritar în vizibilitatea media tradițională.

Expert Forum a atras atenția că transparența finanțării rămâne esențială într-un context politic tensionat, mai ales în cazul campaniilor scurte și intens mediatizate.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.
Captcha verification failed!
Scorul utilizatorului captcha a eșuat. Vă rugăm să ne contactați!

Cele mai citite

Alte Articole